csalók

Magyarországon egyre többen igyekeznek pénzhez jutni, valódi befektetett munka nélkül, mások hiszékenységét, tájékozatlanságát, elkeseredettségét kihasználva. Eddig még nem találtunk olyan szervezetet, akihez fordulni lehetne, ha ilyen esetet leleplezünk. Így egyetlen fegyverünk lehet, a nyilvánosság. Minél több emberhez jusson el, minél több történet!

2012. február 6., hétfő

Cég tulajodonosok figyelem! - Telefonkönyves átverés

A HVG 2012. január 28-i számában jelent meg a következő cikk:

Több vállalkozás is kapott olyan "díjbekérő" számlának titulált nyomtatványt, amelyen a Magyar Telefonkönyv T& Cs 2002 Kft. neve van feltüntetve eladóként. A számla bruttó 28.750 forintról szól, amit ha óvatlanul befizetnek, létrejön egy furcsa szerződés. E szerint a cég biztosítja a magyar-telefonkonyv.hu internetes oldalon való megjelenést - ez a netes cím azonban ebben a formában nem elérhető. A hasonló oldal üzemeltetője viszont nem a szóban forgó cég. Nem tudni, a társaság honnan szerezte be a levelezési címeket, a "számlát" ugyanis olyan telefonszámok tulajdonosainak is megküldték, akik korábban titkosították a számukat. További furcsaság, hogy a kiküldött szerződésen a telefonvonalhoz tartozó "szerződés" a cég nevére szól, akkor is, ha a társaságnak jogilag semmi köze a vonalhoz, s azt pl. az ügyvezető mint magánszemély rendelte meg. Akft korábban egy kisbéri tulajdonos nevén volt bejegyezve, ő elhatárolódik, mivel tavaly eladta a céget. A cég és magánszemély tulajdonosai a megadott budapesti Szív utcai címen fellelhetetlenek. Hasonló trükkel egyébként egy másik cég is megjelent a "piacon", amely a T-Home által kibocsátotthoz megtévesztően hasonlító számlákat postáz.

2012. január 31., kedd

Csak, hogy tisztában legyünk vele kik is vagyunk!

Nem éppen ide tartozik, de nem bírtam ki, hogy ne osszam meg veletek, eme bájos tájékoztatást!

A marketing magas iskolája

A haldokló kisváros bevásárló üzletében, azért még nagy a forgalom. A bejárat mellett gyakorta ácsingóznak üzletkötők, akik különböző termékeket kínálnak kipróbálásra vásárlásra is.
Adott borongós napon is így történt, de jelen esetben csak kérdéseket igyekeztek feltenni a kis hölgyek, azoknak akik hajlandóak voltak egy percre megállni.
A legtöbb ember siet, és tudja, itt már valami eladásáról, vagy kéregetésről van szó, és ezért inkább meg sem állnak. Nos, napközben, aki arra jár vásárolni, vagy már nyugdíjas, vagy nincs munkája. A legideálisabb időpont! A nyugdíjas potenciális lehetőség, van havi jövedelme, ideje, és már biztosan küszködik valamilyen egészségügyi problémával. Esetenként a munkanélküli is, mert ha elég elkeseredett és fiatal, még be lehet szervezni üzletkötőnek.

Érkezéskor L.-t is megszólították, aki édesanyjával érkezett bevásárolni, de ő gyorsan leszerelték a kérdezőt, azzal, hogy sietnek. Amikor végeztek a bevásárlással, kifelé menet az ajtóban, újra hozzájuk lépett a kérdező. L. megsajnálta a kislányt, azt jutott eszébe, biztosan jutalékot kap, ha valaki válaszol, így jó szándékból úgy döntött, szakít rá két percet és válaszol a 3 kérdésre, hogy pl. milyen gyakran jár háziorvoshoz. A válaszok megadása után, a kis hölgy kérte a nevét és telefonszámát. L. egy pillanatra el is bizonytalanodott, hogy miért is kell a telefonszáma? A válasz az volt, ha kisorsolják, tudják értesíteni arról, hogy nyert.
Természetesen a telefon nem sokkal később érkezett is, hogy 10 ezer forint értékű konyhai eszköz a nyereménye, és egy 20 ezer forint értékű fényterápiás kezelés. Átvételi lehetőség kedden 10 órakor + cím, kolléga az ajtó előtt majd vár.

Érkezünk. Több idős ember már ott ücsörög sorban. L. megkérdezi, hogy ők is nyertesek? A válasz igen. L. következő kérdése meddig tart majd a termékbemutató? Erre igen kihangsúlyozott volt a reagálás, hogy ez nem termékbemutató, hanem egészségügyi tájékoztató! Arra a kérdésünkre mennyi ideig tart, azt mondták körülbelül 30-35 perc. A 30 percnek mondott tájékoztató közel 1 órásra sikeredett. 


Az egészségügyi tájékoztató ideje alatt tettek fel olyan kérdést a jelenlévők közt, hogy­ ­ pl. kinek van cukorbetegsége, mikor jelentkezett egy emberke, akkor tovább kérdezték, hogy gyógyszeres vagy inzulinos - mondjuk ha nem akar nem jelentkezik és nem válaszol, de volt olyan balek, hogy mondta. Nincs is abban semmi, de azért egy ismeretlen tömegben személyes egészségügyi dolgokban vájkálni.....kicsit merésznek találtam. Az előadó körbenézett, majd megállapította: sokan vagyunk hölgyek itt, besz­éljünk az emlődaganatról... ­utána megkérdezte egyesével a férfiakat, hogy meg szokták e ők is vizsgálni a saját mellüket ­… ­Annál a résznél majd el röhögtem magam, mikor a 750 ezres készülék működését mutatták be, miképpen lehetséges 360 fokos szögben elfordítani a fejet, így ha pl. aranyere van valakinek, akkor nincs más dolga csupán két széket­ ­ egymás mellé tenni egy kis hézaggal, majd pedig a hézagba a földre letenni a készüléket felfelé irányítva.­ ­ A két szék közti lyuk fölé kell ülni, így a nyílt kezelendő felületet éri a sugár. 

Az irodának nevezett helyiségeken véletlenül sem látszik semmilyen cégtábla, vagy elnevezés, csak az egyik ablakán egy kis diszkrét vörös kereszt matrica egy medical felirattal.
A szomszédos szépségszalon ajtajára már ki van függesztve, nyeremény ajándék átadás és fény terápia a szemben lévő üzletben.

Az egyik kis helyiségbe beterelgetik az embereket, ahol kis várakozás után érkezik az előadó. Betegségekről beszél - milyen találó, az idősek általában sok problémával küszködnek, vagy ha nem ők a közhelyes felsorolás között biztos van, aki családban ezzel azzal. A biológiai ismeretekből igen csak hiányos, de laikus számára elsőrangúnak történő előadás, ún tájékoztató lényege természetesen a cég termékeinek ismertetése potom pár száz ezerért.
Fél óra elteltével, mikor a vége felé közelít az előadás a másik irodából átvonul az ajtó elé pár fiatal, és aki megpattanni készül, azt finoman lekapcsolják és vissza terelgetik, nehogy a potenciális vásárló lelépjen. Roppant ügyes. A csúcs természetesen a 10 ezer forint értékű konyhai eszköz, melyről itt mellékelem a fotót:


Eme igen értékes konyhai eszköz szakszerű használata is természetesen bemutatásra kerül, megtudhatják a jelen lévők, hogy még sajt reszelésére is alkalmas! 

A marketing csodálatos dolog, ha tisztességesen használják, azt hiszem én pont az ilyesmik miatt utálom. Miért nem lehet elmondani, hogy jöjjenek el a nevezett cég termékeinek bemutatójára, kapnak egy kis ajándékot? Mert senki nem menne el,vagy legalábbis nagyon kevesen. Valamit ki kell találni. Nem mondom roppant ötletes, de számomra gusztustalan eljárás, ha jóhiszemű nyugdíjasokból hülyét csinálnak.
Abban is biztos vagyok, hogy az ott lévő "dolgozó" fiatalok egyike sem csinálná ezt, ha lenne tisztességes munkája, de szerencsétlen pályakezdők próbálkoznak mindennel. Emlékszem én is pontosan ennél a cégnél kezdtem a pályafutásomat, 18 évvel ezelőtt sem volt könnyebb...

2012. január 30., hétfő

Még mindig gáz

Még mindig fénykorukat élik a gázszolgáltatók dolgozói nevében érkező tolvajok. A tigáz a következők betartását javasolja:

mire legyen figyelmes, ha otthonában felkeresi Önt a földgázelosztó munkatársa.
1.) Csak olyan embernek nyisson ajtót, és engedje a földgázelosztó nevében eljárni, aki szerelői kártyával vagy megbízólevéllel igazolni tudja magát, és tájékoztatást ad eljárása céljáról. Ezek a következők lehetnek: műszaki átvétel, mérő és házi nyomásszabályozó felszerelés, hitelesítési mérő- és házi nyomásszabályozó csere, fogyasztási hely kikapcsolás, visszakapcsolás, mérőhely ellenőrzés, mérőhely leolvasás (az éves leolvasás alkalmával csak a számláló kerül leolvasásra, a mérő állapotának ellenőrzésére nem kerül sor), névátírás, fogyasztóváltás alkalmával történő ellenőrzés, hibaelhárítás, díjhátralék behajtás.
2.) A földgázelosztó munkatársai nem jogosultak készpénz átvételére vagy átadására, kivéve azokat a külső megbízottakat, akik felhatalmazással rendelkeznek arra, hogy a fennálló pénztartozást beszedjék, vagy behajtsák. Ha a földgázelosztó munkatársai által a felhasználási helyen végzett tevékenység díjköteles, vagy fizetési kötelezettséggel jár, azt mindig postai úton eljuttatott számla, illetve csekk ellenében kell kiegyenlíteni.
3.) A földgázelosztó munkatársai az elvégzett tevékenységről hivatalos dokumentumot adnak át, kivéve a mérőhely leolvasás esetében.
Amennyiben valaki a földgázelosztó nevében kopogtat az Ön ajtaján, de nem tudja, vagy nem akarja igazolni magát, kérjük, ne engedje be! Ha bármilyen kételye támad, illetve további tájékoztatásra van szüksége, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz a következő telefonszámon: +36 (40) 333-338.

2012. január 27., péntek

Gyorsan megtérülő befektetés


Egy nálunk is reklámozott külföldi oldal gyorsan megtérülő befektetési lehetőségeket kínál. Nincs más dolgunk, mint elküldeni egy cégnek a pénzünket, és 3, 7 vagy 30 nap múlva 122%-át, 133%-át vagy 200%-át kapjuk vissza. Mindhárom befektetési formánál alsó és felső határa van a befektetendő összegnek, a legtöbb pénzt 30 napos lekötés mellett fektethetjük be.

Mivel ilyen jó megtérülési arányt egyetlen bank sem kínál, joggal gyanakodhatunk csalásra. Ha azonban rákeresünk az oldal nevére, elsőként azt találjuk, hogy az emberek fórumokban dicsekednek egymásnak azzal, hogy mikor mennyi pénzt kaptak e cégtől.
Az oldal tüzetesebb vizsgálata mégis gyanakvásra ad okot: egy pénzintézethez képest a lap nagyon bénán néz ki, nincsenek rajta kellően részletes leírások a befektetés jellegével kapcsolatban, és hiába keressük, sehol sem találunk semmilyen cégadatot rajta. Kapcsolatfelvételre is mindössze egy űrlap segítségével van módunk.
További kereséssel megtudhatjuk, hogy a kifizetéseket egy virtuális titkárságon keresztül kapták a felhasználók. A virtuális titkárságok olyan netes cégek, amiknek más online vállalkozások fizetnek, hogy ellássák az ehhet hasonló feladatokat. Az oldal valós üzemeltetőjével ezek szerint semmi esélyünk kommunikálni.
A fentiek alapján körvonalazódik a csalás lehetséges képe. A legtöbb felhasználó bizalmatlan, ezért először valószínűleg csak apróbb, pár dolláros összegeket fizet be. Az ő befektetéseik kamattal növelt értékét az újonan regisztrált befektetők pénzéből finanszírozza a szolgáltató. Mivel az oldal fizet az új befektetők beszervezése után, egy ideig valószínűleg fenntartható ez a fizetési módszer. A kifizetett felhasználók eztán elmondják a blogjaikban és a pénzkereséssel foglalkozó fórumokon, hogy igen, ez a cég megbízható és fizet, így idővel egyre több felhasználója, és ami fontosabb, egyre több sok pénzt befektető felhasználója lehet az oldalnak.
És itt jön a turpisság: amikor valaki egy nagyobb összeget befizet, valószínűleg 30 napos lekötéssel teszi. Ezt a pénzt azonban már soha nem látja viszont, és amikor erre rájön, nincs hová panasszal fordulnia. Mire a fórumokon elterjed a híre, hogy az oldal átverés, a tulajdonos már jól megszedte magát, és készen áll arra, hogy megszűntesse a lapot, és valamilyen más néven és máshol újra létrehozza azt. A virtuális titkárság és egyéb rejtőzködő technikák alkalmazása miatt az esetleges feljelentések hiábavalóak: bottal üthetik a csaló nyomát...

2012. január 23., hétfő

Digi közleménye a facebookon FONTOS!!!


Kedves Ügyfeleink!

Szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a lentebbi becsapós levelet NEM a DIGI Kft. küldte, így kérjük, hogy adataik biztonsága érdekében arra ne válaszoljanak!

*****************
DIGI Webmail

Kedves felhasználó,

Ez az üzenet a karbantartási asztalra az összes fiókot a felhasználó.

Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy hamarosan végezkarbantartási folyamat
a mi fiók megváltoztatása honlapérdekében, hogy az új megjelenés, ebben
a folyamatban vagyunkbezárni az összes fel nem használt veszi, hogy új
fiókot az újfelhasználó.

A folyamat során az összes fel nem használt számláját bezárják, és ha
nem hagyja jóvá a számlára lesz bezárják az elkövetkező24 órában.

Számunkra tudni állapotát fiókja kérjük meg kell erősítenie az alábbi:

Felhasználónév:......
Jelszó:...................
Telefonszám :.........

Amint megerősítette fiókját, egy figyelmeztető üzenetet fog küldeni a
telefonra.

Azt ígérte, hogy szolgálja a jobb.

Köszönöm.
Számlavezetési csapat.
*****************

Üdvözlettel:
DIGI

2012. január 22., vasárnap

Soha ne dobd ki a blokkot!!!

Újabb trükkös csalás sorozat kezdődött bevásárló központokban. A gyanútlan vásárló fizet, megkapja a blokkot, és ugye van aki egy jól irányzott mozdulattal kukába is küldi. Ezt a mozdulatot kihasználva, a leleményes tag fogja és kikukázza a blokkot, majd berohan a biztonságiakhoz, hogy lopják az általa vásárolt árut, azonnal hívjanak rendőrt. A gyanútlan vásárlót felelősségre vonják, aki éppen az autójába akarta bepakolni az árut,  kétségbe esve védekezik, amikor szerencsére kipattan az agyából az isteni szikra, mutassa be a tag a bankkártyát amivel kifizette az árut, amiről azt állítja ő vette... erre a tag elrohant...
Tanulság? Soha ne dobd ki a blokkot!!!!