csalók

Magyarországon egyre többen igyekeznek pénzhez jutni, valódi befektetett munka nélkül, mások hiszékenységét, tájékozatlanságát, elkeseredettségét kihasználva. Eddig még nem találtunk olyan szervezetet, akihez fordulni lehetne, ha ilyen esetet leleplezünk. Így egyetlen fegyverünk lehet, a nyilvánosság. Minél több emberhez jusson el, minél több történet!

2011. november 14., hétfő

Újabb telefonos átverés sorozat terjed

Egy ismerősöm a következő sorokat osztotta ma meg velünk az egyik közösségi oldalon:


Rejtett számról felhív egy fiatalember és közli, hogy a xxxx-xxxx számtartományból az én számom került kisorsolásra és ezzel már nyertem is egy Raiffeisen bankkártyán 750.000 Forinttal feltöltve. Előtte szépen megérdeklődte a nevem (már ez bosszantott, hiszem ő hív, akkor miért én mutatkozzak be?!) és folyamatosan Kedves Attila kezdetű mondatokkal bombázott. Már a nyereménynél gyanítottam, hogy a klasszikus lehúzási próbálkozás lesz, de azért végigvártam, hadd röhögjek már egy jót én is... Amint túl voltunk a nyeremény kitárgyalásán, elkezdett érdeklődni, van-e a közelemben bankautomata, újságos, ahol vehetek feltöltőkártyát/elektronikus feltöltést (érdekes, a márkaképviseletet nem kérdezte meg). Természetesen van, mondtam, belógatva a csalit. Ekkor már nagyon vártam a buktatóra, ami meg is érkezett: akkor szerezzek be egy legalább 7500 (vagy 10000, már nem is tudom) értékű feltöltő kártyát és vissza fognak hívni, be kell diktálnom ezt a számot a nyeremény regisztrációhoz. Hehehehe. Na, ennél a fázisnál közöltem a majommal, hogy ez neki cumika lesz, mert a rejtett szám ellenére azért a hatóságok megtalálják. Na, azt a hangnemváltást érdemes lett volna felvenni. :D Rögtön voltam minden szar, meg hirtelen az összes felmenőm is kihalt a legváltozatosabb kórokban. A szomorú, hogy a végén egy második hang is beleszólt a telefonba, hogy ők ebből élnek, míg én csicska magyar dolgozom. Kiemelném a "csicska magyar" kifejezést, amit jellemzően tudjuk, melyik népcsoport jeles képviselői alkalmaznak... Kezdem unni a fajtájukat.



Annyival még kiegészíteném a dolgot, hogy végig próbál hivatalosnak tűnni, közli, hogy a beszélgetés rögzítésre kerül, "adategyeztetéskor" kopácsol a számítógépen, stb. Szerencsére van pár könnyen észrevehető dolog, ami gyanússá teszi a hívást. Egyrészt a rejtett szám, mivel a szolgáltatók (legalábbis az általam használt piros) mindig az ügyfélszolgálati számot kijelezve hívnak, ha szeretnének valamit tőlem, valamint az ügyintézők mindig bemutatkoznak, míg itt ugye nem mutatkozott be a hívó és ő érdeklődött az én nevem felől. Másrészt az is érdekelte a hívót, hogy feltöltőkártyás, vagy előfizetéses ügyfél vagyok-e? Nos, feltételezem, hogy ezt egy szolgáltató alkalmazottja már tudta volna a híváskor. Figyeljünk tehát az ilyen intő jelekre és akkor könnyen elkerülhetjük, hogy ilyen átverések áldozatai legyünk. 

7-10.000 forint ma már nem sok pénz. Gondolom a csalók arra alapoznak, hogy a megkárosítottak nem veszik a fáradságot ennyi pénzért, hogy feljelentést tegyenek, illetve szégyellik magukat, ha már bedőltek. Nos, nem kell szégyellni és nem kell lustának lenni. Feljelentést kell tenni az ilyen csalók ellen, ahogyan azt én is teszem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése