csalók

Magyarországon egyre többen igyekeznek pénzhez jutni, valódi befektetett munka nélkül, mások hiszékenységét, tájékozatlanságát, elkeseredettségét kihasználva. Eddig még nem találtunk olyan szervezetet, akihez fordulni lehetne, ha ilyen esetet leleplezünk. Így egyetlen fegyverünk lehet, a nyilvánosság. Minél több emberhez jusson el, minél több történet!

2012. január 23., hétfő

Digi közleménye a facebookon FONTOS!!!


Kedves Ügyfeleink!

Szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a lentebbi becsapós levelet NEM a DIGI Kft. küldte, így kérjük, hogy adataik biztonsága érdekében arra ne válaszoljanak!

*****************
DIGI Webmail

Kedves felhasználó,

Ez az üzenet a karbantartási asztalra az összes fiókot a felhasználó.

Örömmel tájékoztatjuk Önöket, hogy hamarosan végezkarbantartási folyamat
a mi fiók megváltoztatása honlapérdekében, hogy az új megjelenés, ebben
a folyamatban vagyunkbezárni az összes fel nem használt veszi, hogy új
fiókot az újfelhasználó.

A folyamat során az összes fel nem használt számláját bezárják, és ha
nem hagyja jóvá a számlára lesz bezárják az elkövetkező24 órában.

Számunkra tudni állapotát fiókja kérjük meg kell erősítenie az alábbi:

Felhasználónév:......
Jelszó:...................
Telefonszám :.........

Amint megerősítette fiókját, egy figyelmeztető üzenetet fog küldeni a
telefonra.

Azt ígérte, hogy szolgálja a jobb.

Köszönöm.
Számlavezetési csapat.
*****************

Üdvözlettel:
DIGI

2012. január 22., vasárnap

Soha ne dobd ki a blokkot!!!

Újabb trükkös csalás sorozat kezdődött bevásárló központokban. A gyanútlan vásárló fizet, megkapja a blokkot, és ugye van aki egy jól irányzott mozdulattal kukába is küldi. Ezt a mozdulatot kihasználva, a leleményes tag fogja és kikukázza a blokkot, majd berohan a biztonságiakhoz, hogy lopják az általa vásárolt árut, azonnal hívjanak rendőrt. A gyanútlan vásárlót felelősségre vonják, aki éppen az autójába akarta bepakolni az árut,  kétségbe esve védekezik, amikor szerencsére kipattan az agyából az isteni szikra, mutassa be a tag a bankkártyát amivel kifizette az árut, amiről azt állítja ő vette... erre a tag elrohant...
Tanulság? Soha ne dobd ki a blokkot!!!!

2012. január 19., csütörtök

Tigáz téma a facebookról


Őszintén szólva, ha ezt egy két évvel ezelőtt olvasom, nem hiszem el, de miután az egyik kábeltelefon szolgáltató cég az anyósomékat próbálta megszivatni, már mindent el tudok képzelni. A facebookon kering már egy ideje a következő történet:





"Tigáz szívatás - ADD TOVÁBB!!!

Telefon: gázóra ellenőrzés, mikor? Éppen itthon vagyok most jó.
Beengedem Őket, ketten vannak. Kb. 1 m távolságból szemrevételezi a gázórát, majd ezt mondja: " a következőt fogjuk tenni: a gázórát levesszük és kontrol mérést csinálunk." Kontrol mérés: tűrés határon belül. Mi közben az egyik matat a gázórával, fényképezi , a másik papírokat tölt ki, kérdéseket tesz fel , aláírat, jegyzőkönyvez. Majd a következő mondat: "ezt a gázórát szakértői vizsgálatra küldjük mert nem eredeti a plomba" - MI VAN ? Gyorsan szemügyre veszem a gázórám és a kontrol gázóra plombáját, ránézésre teljesen egyformák! Amikor ezt szóvá teszem a válasz: a plomba hátulja nem olyan mint az eredetié. A 8 aláírandó papír egyike: "a számláló melletti OMH plomba az eredetitől eltér" - természetesen ezt nem írtam alá.
Miután elmentek rossz érzésem támadt, a neten rákerestem.... két másodperc múlva rádöbbentem: sz@rban vagyok , védekeznem kell... A gázóra levétele egyenlő a meggyanúsításoddal, hogy lopod a gázt! Az ellenőrzést végző minden "rossz" gázóráért jutalékot kap a Tigáztól!!! Ha a szakértő hibás gázórát állapít meg, kifizettetik veled a 32 000 Ft-os szakértői díjat és 500 000 Ft büntetést. A jelenlegi jogállás a szolgáltatót védi, a vétlen fogyasztót nem. A Tigáznak 9 milliárdos a kára a gázlopásokból minden módszer megengedett ennek csökkentésére... Azt ajánlják, erre a szakértői vizsgáltra vidd a saját független szakértődet akit a bíróság is elfogad és ügyvédet! REMEK!
Előkerestem azt a két héttel ezelőtti fényképet, amit a gázóra leolvasó kért a gázóráról. A fénykép kb. 30 cm távolságból készült teljesen jól kivehető a plombán a címer rajzolata.
Mégegyszer megpróbáltam visszaidézni a történteket...ezek már úgy jöttek ide, hogy a gázórát elviszik.
1 m távolságból a "szaki" nem láthatta a plomba "eredetiségét"! Azt, hogy milyen a plomba hátulja, csak a levétel és a kontrol mérés után tükörrel nézte meg! Nem néztem folyamatosan a gázórát, mivel a másik folyamatosan szóval tartott a papírok kitöltésével. A levétel és a gázóra bedobozolása között volt lehetősége a másiknak sérüléseket okozni . Arra is kísérletet tettek, hogy a helyiségből eltávolítsanak, kérték a gázterveket!?!

Hogy ne kerülj ilyen helyzetbe, fényképezd le a gázórádat, úgy hogy a plombák jól láthatók legyenek, a hátsó ill. alsó részét tükörből! Ne engedd be őket, csak előzetes egyeztetés után! Készítsd elő a fényképezőgéped, vagy videót és minden részletet dokumentálj. A gázóra levétele és a bedobozolás között egy másodpercre se vedd le a szemed a gázóráról, papírok kitöltése csak utána.
Ha ennek a gázórának bármi baja lenne, csak is kizárólag levételkor a szerelő okozhatta!!!!!!

Az elmúlt három napban több mint 80 bejelentés érkezett a fogyasztóvédelemhez hasonló panasszal !

Javasolom add tovább, mert ez bárkivel megtörténhet."
Készítette: János Kovács

2011. december 15., csütörtök

Karácsonyi csalások

A nagy ajándékvásárlás nyüzsgésében minden évben megszaporodnak azátverések, így nem érdemes az utolsó pillanatra hagynod a meglepetésekbeszerzését. Az árusok ragyogó mosollyal elhitetik veled, hogy márpedig ez így szabályos, és utána hiába mész reklamálni, a kedves mosolynak már hűlt helye lesz.
Légy mindig körültekintő, rakd el a blokkokat, mert azok nélkül jóformán semmire nem mész, így elkerülheted, hogy bármi beárnyékolja a szeretet ünnepét!

A pénztárak mellett óriási betűk hirdetik, hogy azakciós termékekre a csere nem vonatkozik. Ez azonban nem egészen így működik. Abban az esetben, ha az áru a hiba miatt van leárazva, tényleg nem kötelességük az eladóknak kicserélni az adott portékát. Ha viszont csak a nagy ünnepi leárazásmiatt volt akciós, és te otthon találsz rajta valamilyen gyártási hibát, akkor hivatalosan - természetesen ablokk ellenében - muszáj kicserélniük.
Azt is fontos tudnod, hogy a hibás árucikk esetén nem elegendő, ha a vásárlók panaszkönyvébe bejegyzitek a problémát. A kereskedelmi jogszabályok alapján az eladónak jegyzőkönyvet kell felvennie a hibás termékre.
Habár a fogyasztóvédelem munkatársai és a minőségellenőrök az ünnepek közeledtével fokozottabban ellenőrzik a boltokat, bizony, így is előfordul, hogy mégsem olyan minőségű terméket vásárolsz, amilyet szeretnél. Olykor a lejárati dátumot jelző cédulát lefedik egy másik matricával. Ez nem minden esetben jelenti azt, hogy a termék megromlott, de, amennyiben ilyet tapasztalsz, jobb, ha továbbállsz, hiszen biztosan nem hiányzik egy ételmérgezés a családnak.
Ugyanez vonatkozik a nyitott csomagolású élelmiszerekre. Kerüld a lezáratlancsomagolást, mert nem tudhatod, mióta van nyitva, és sok áru a kibontástól számított pár napon belül megromlik.
Szerencséd van, ha még nem estél a jótállás elsumákolásának csapdájába, ugyanis akár nagyobb anyagi veszteség is érhet. Amikor elmész megvenni egy terméket, amihez jótállás jár, addig ne fizess, míg az eladó a papírt ki nem tölti, és le nem pecsételi. Ugyanis előfordulhat, hogy csak a blokkot adja oda. Ez esetben, ha három napon belül szeretnéd kicserélni a terméket, joggal válaszolhatja az eladó, hogy cserelehetőség csak jótállás ellenében lehetséges.
Például egy nem működő televíziónál ez óriási érvágás lehet a pénztárcád számára, és elképzelhető, hogy a szerelésért is elkérnek több tízezer forintot. Amíg jótállásod van, a javításért vagy a cseréért nem kérhetnek díjat. Tehát ne hagyd magad, mindig nézd át a blokkot és a jótállást is, hiszen reklamációt távozás után már nem fogadnak el!
Sokszor megesik - főleg a karácsonyi hajtás alkalmával -, hogy több ár is fel van tüntetve egy árucikk mellett. Ez még nem is lenne probléma, de olykor a pénztárba a magasabbik árat ütik be a pénztárosok. Nagyon figyelj oda, amikor a fizetsz, mert az Európai Unió szabályai szerint kötelesek neked biztosítani, hogy az alacsonyabb árat téríthesd. Ha erre nem adnak lehetőséget, akkor két választásod van. Vagy otthagyod a portékát, és majd máshol megveszed, vagy kifizeted, és a blokkbemutatásával a vevőpultnál elkéred a különbözetet. Egy a lényeg, ne hagyd magad lerázni, ne engedd, hogy egy vállrándítással elintézzék a dolgot, mert a törvény a te oldaladon áll, és erre nyugodtan hivatkozhatsz is.
Csak rajtad áll, hogy át tudnak-e verni. Kellő körültekintéssel és figyelemmel megkímélheted magadat némi fölösleges stressztől, anyagi kártól és persze az utánajárástól. Vásárláskor alaposan forgasd át a termékeket - a nagyobb hipermarketekben az eladó segítségével ki is próbálhatod az elektronikus eszközöket. Mielőtt ellépnél a pénztártól, ellenőrizd a blokkodat, mert annak ellenében több esélyed van nyertesen kikerülni az árucseréből.
forrás: http://www.femina.hu/karacsony/a_legdurvabb_karacsonyi_csalasok

2011. november 29., kedd

a Bécsben felejtett idős pár

Bécsi adventi kirándulásról indultunk el visszafelé egy kis miskolci utazási irodával. Piros lámpát kaptunk, és a járdáról egy idős férfi kopogott az ajtón, hogy magyarok vagyunk nyissák ki. Megkérdezték nem e tudnánk őket elvinni legalább Hegyeshalomig, mert nem találták meg a buszukat, és otthagyták őket. Szerencséjükre az iroda igazgatónője is a buszon volt, és megsajnálta az idős házaspárt, és felvette őket a buszra, sőt Budapestig vittük őket. (engedély nélkül senkit nem veszünk fel a buszra!) A férfi elmondta árubemutatóra vitték őket Győr mellé, volt finom ebéd is ott, utána kivitték őket Bécsbe, fél 4-kor mondták, gyorsan szálljanak ki, és majd fél-7kor felveszik őket. Jelen esetben bizonyára az idős pár is hibázott, mert az is gond lehetett, hogy nem találtak vissza a sötétben a találkozási pontra, de hiába hívták a megadott telefonszámot nem vette fel senki elmondásuk szerint. 
Tanulságul álljon itt ez a kis történet, mire vigyázzunk és figyeljünk és bizonyságul arról, hogy igenis vannak még önzetlen jó emberek az országban.

2011. november 24., csütörtök

Facebook átverés


Az adathalászatnak megint új formájával találkozhattok: ezúttal e-mailben. Úgy tűnik, mintha a Facebook küldené az üzenetet – és ez benne az átverés, tehát csak óvatosan!
SZM
Az ominózus e-mail az alábbi szöveggel érkezik:
“Utolsó figyelmeztetés: az azonosítót megszűnttetjük, mert bejelentés érkezett, hogy más Facebook-felhasználók számára zavaró és sértő tartalmakkal megsértette a felhasználói feltételeket. A rendszer 24 órán belül letiltja a profilját, hacsak az alábbi linkre kattintva meg nem erősíti a kért információkat.
Link
Köszönettel,
a Facebook Team
Szerzői jog © 2011 facebook Inc. Minden jog fenntartva.”
A linkre kattintva, közlik veletek, hogy ha bizonyos adatokat nem adtok meg, törlik a Facebook fiókotokat.
Még véletlenül se kattintsatok tehát a linkre és még véletlenül se adjátok meg semmilyen adatotokat, pláne nem olyanokat, ami bankszámlához tartozik!
Általánosságban elmondható: azokat az e-maileket, amikben helyesírási hiba vagy tört magyarsággal írt szöveg található OLVASATLANUl töröljétek!

2011. november 14., hétfő

Újabb telefonos átverés sorozat terjed

Egy ismerősöm a következő sorokat osztotta ma meg velünk az egyik közösségi oldalon:


Rejtett számról felhív egy fiatalember és közli, hogy a xxxx-xxxx számtartományból az én számom került kisorsolásra és ezzel már nyertem is egy Raiffeisen bankkártyán 750.000 Forinttal feltöltve. Előtte szépen megérdeklődte a nevem (már ez bosszantott, hiszem ő hív, akkor miért én mutatkozzak be?!) és folyamatosan Kedves Attila kezdetű mondatokkal bombázott. Már a nyereménynél gyanítottam, hogy a klasszikus lehúzási próbálkozás lesz, de azért végigvártam, hadd röhögjek már egy jót én is... Amint túl voltunk a nyeremény kitárgyalásán, elkezdett érdeklődni, van-e a közelemben bankautomata, újságos, ahol vehetek feltöltőkártyát/elektronikus feltöltést (érdekes, a márkaképviseletet nem kérdezte meg). Természetesen van, mondtam, belógatva a csalit. Ekkor már nagyon vártam a buktatóra, ami meg is érkezett: akkor szerezzek be egy legalább 7500 (vagy 10000, már nem is tudom) értékű feltöltő kártyát és vissza fognak hívni, be kell diktálnom ezt a számot a nyeremény regisztrációhoz. Hehehehe. Na, ennél a fázisnál közöltem a majommal, hogy ez neki cumika lesz, mert a rejtett szám ellenére azért a hatóságok megtalálják. Na, azt a hangnemváltást érdemes lett volna felvenni. :D Rögtön voltam minden szar, meg hirtelen az összes felmenőm is kihalt a legváltozatosabb kórokban. A szomorú, hogy a végén egy második hang is beleszólt a telefonba, hogy ők ebből élnek, míg én csicska magyar dolgozom. Kiemelném a "csicska magyar" kifejezést, amit jellemzően tudjuk, melyik népcsoport jeles képviselői alkalmaznak... Kezdem unni a fajtájukat.



Annyival még kiegészíteném a dolgot, hogy végig próbál hivatalosnak tűnni, közli, hogy a beszélgetés rögzítésre kerül, "adategyeztetéskor" kopácsol a számítógépen, stb. Szerencsére van pár könnyen észrevehető dolog, ami gyanússá teszi a hívást. Egyrészt a rejtett szám, mivel a szolgáltatók (legalábbis az általam használt piros) mindig az ügyfélszolgálati számot kijelezve hívnak, ha szeretnének valamit tőlem, valamint az ügyintézők mindig bemutatkoznak, míg itt ugye nem mutatkozott be a hívó és ő érdeklődött az én nevem felől. Másrészt az is érdekelte a hívót, hogy feltöltőkártyás, vagy előfizetéses ügyfél vagyok-e? Nos, feltételezem, hogy ezt egy szolgáltató alkalmazottja már tudta volna a híváskor. Figyeljünk tehát az ilyen intő jelekre és akkor könnyen elkerülhetjük, hogy ilyen átverések áldozatai legyünk. 

7-10.000 forint ma már nem sok pénz. Gondolom a csalók arra alapoznak, hogy a megkárosítottak nem veszik a fáradságot ennyi pénzért, hogy feljelentést tegyenek, illetve szégyellik magukat, ha már bedőltek. Nos, nem kell szégyellni és nem kell lustának lenni. Feljelentést kell tenni az ilyen csalók ellen, ahogyan azt én is teszem.